|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان :

کاهش 80 درصدی بارش ها در حوزه ی فلات مرکزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در جلسه انسجام بخشی مدیران بخش صنعت آب و برق استان اعلام نمود: میزان بارشها بطور متوسط در حوزه فلات مرکزی گاوخونی و زاینده رود در مناطق چهارمحال و بختیاری و اصفهان حدود 40 تا 80 درصد کاهش داشته است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، نهم اردیبهشت ماه در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب اصفهان ، دکتر مسعود میر محمد صادقی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ، افزود : چلگرد در سال آبی جاری حدود 600 میلیمتر بارندگی داشته است که 100 میلیمتر آن مربوط به بارشهای اخیر است و با این مقدار 52 درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش نشان می دهد . وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بارش ها ، تصریح نمود : علاوه بر کاهش بارش افزایش میانگین دما را نیز از ابتدای زمستان داشته ایم و این  موجب تغییر بارشها از برف به باران بوده که  از نشانه های تغییر اقلیم است . وی حجم ورودی به سد زاینده رود اصفهان را  تا هشتم اردیبهشت ماه 241 میلیون متر مکعب اعلام نمود و افزود :  این رقم در سال گذشته 682 و در درازمدت 783 میلیون متر مکعب بوده است . میر محمد صادقی حجم خروجی از سد زاینده رود را تا هشتم اردیبهشت ماه 260 میلیون متر مکعب اعلام نمود که این رقم در سال گذشته 504 و بلندمدت 597 میلیون متر مکعب بوده است . مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ادامه داد : پیش بینی ها برای ورودی نهائی سد در سال جاری 380 میلیون متر مکعب است ، این رقم در سال گذشته 1200 میلیون متر مکعب بوده که حجمی کمتر از 25درصد سال گذشته را نشان می دهد . برهمین اساس امکان توزیع آب برای شرق و غرب استان اصفهان در بهار و تابستان وجود ندارد و برای اولین بار در تاریخ است که آب زاینده رود به باغات تعلق نمی گیرد . ولی تمهیداتی برای به حداقل رساندن خسارت باغات و زنده نگه داشتن درختان اندیشیده شده است و با این شرایط برای سال آتی نیز در صورت نرمال بودن بارشها سد افزایش ذخیره نخواهد داشت و ورودی و خروجی سد برابر خواهد بود . ایشان افزود: متاسفانه مناطق دیگر استان مانند سد حنــا ، سد باغکل ، سد خمیران و سدهای دیگر نیز شرایط مشابه دارند و خالی از آب هستند .

در انتهای جلسه مهندس ستار محمودی به جمع بندی نظرات پرداخت و ضمن تائید آمار و گزارشهای کمبود ، اشاره نمود این آمار و ارقام نشان دهنده تبعات و مشکلات است و تنگناهای موجود را نشان می‌دهدو عنوان کرد در سد زاینده رود در پایان شهریور بایستی برای ادامه یک ذخیره حداقلی داشته باشیم در غیراینصورت نه تنها دچار بی تعادلی در منابع آب سطحی و زیرزمینی در منطقه بلکه باعث مشکلات فنی سازه سد نیز خواهیم بود که نیاز به توجه دارد .

در شرایط حاضر اگرچه کشاورزی در تغذیه  و صنعت در درآمد و اشتغال کشور حائز اهمیت است ولی قانون در شرایط سخت اولویت را به اختصاص آب شرب و بهداشت داده است .

در ادامه ایشان اضافه کرد ما وارث موضوعی هستیم که همه درگیر آنیم و در برنامه اجرائی همه بایستی کمک کنند ، دکتر میرمحمدصادقی به عنوان مدیر منابع آب استان هستند که بایستی اقتدار ایشان حفظ شود ، نظرات همه بایستی شنیده شود ولی تصمیم گیر نهائی مدیر منابع آب استان است که ایشان باید موضوع را جمع بندی و براساس تخصیص و قانون نظر نهائی را اعلام کنند . با توجه به شرایط موجود مجوز حفر چاههای اضطراری بایستی حداکثر سه روز صادر شود و در مرحله بعد آب منطقه ای برای سایر مصارف براساس برآورد واقعی وارد عمل شود . تقسیم آبهایی که به صورت سنتی بوده بایستی با شرایط موجود بازنگری و مدل سازی شوند . مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان نقش ویژه ای در شرایط کنونی دارد و در واقع به عنوان دشت بان آب است .و بایستی با رعایت قانون حافظ پایداری منابع آب باشد و بقیه دستگاهها با تمکین از قانون در این مسیر کمک رسان باشند .

بایستی پایش آمار صورت گیرد و نحوه استفاده از برق و آب در بیمارستانها ـ تاسیسات حساس و مکانهای پرخطر پیش بینی شود و با کمک مقامات استانداری گلوگاهها  پایش شوند .

آبهای مورد نیاز نیروگاههای برق با مصرف  پایین بایستی حتی المقدور تامین شود و در درازمدت بایستی کاهش مصرف آنها نیز در برنامه قرار گیرد .

همانطور که گزارشهای ارائه شده مدیران صنعت شامل آب ، برق ، آبفا و آبفای روستایی و نیروگاهها نشان می دهد  امسال سال حساس و مشکلی را در پیش رو داریم و نیاز به تصمیم گیری های ویژه در حداقل زمان است . بایستی ظرف مدت کوتاهی کار کارشناسی انجام گیرد و تصمیم گیری سریع و در کوتاه مدت اجرائی شود . همانطور که اعلام شد آقای دکتر میرمحمدصادقی به عنوان مدیر منابع آب استان  اصفهان و آقای مهندس موسی الرضا به عنوان مدیر برق استان بایستی تصمیم گیری های ویژه و سریع را انجام دهند . استان اصفهان استانی است با مردم خاص که از نظرسواد ، معلومات ، هنر ، تیزبینی و ریزبینی ویژه هستند که با این شرایط مدیریت مجدانه و سریع را در شرایط کنونی می طلبد . ایشان در ادامه افزود با توجه به حضور آقای شیشه فروش اعلام می کنم مدیران صنعت برای عملکرد بهتر نیاز به حمایت مجموعه استانداری دارند و انتظار است که وقتی بخش صنعت آب و برق به عنوان نیروی صف مشغول فعالیت هستند استانداری با حمایتهای مالی و معنوی باعث سهولت و سرعت انجام کار صنعت آب و برق شود ، در انتها ایشان در خواست نمود از طریق استانداری به همه ادارات ابلاغ شود یک فرد را به عنوان مسئول مدیریت مصرف آب و برق تعیین نمایند و در این امر       مراکز آموزشی کارخانه ، صنایع و ... به جدیت رصد گردد و مصارف غیرضروری و کم ضروری به سرعت شناسائی ، کنترل شوند .

جلسه انسجام بخشی مدیران بخش صنعت آب و برق وزارت نیرو با حضور  مهندس ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو ، مهندس شیشه فروش رئیس حوادث غیرمترقبه و ستاد مدیریت بحران استان اصفهان و  مهندس حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از مدیران صنعت استان اصفهان یکشنبه نهم اردیبهشت ماه تشکل شد .

کد خبر: 862
  تاریخ خبر : 11 اردیبهشت 1397
 پرستو ایران پور
 849
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 13
  • بیشترین بازدید همزمان : 454
  • بازدید امروز : 347
  • بازدید دیروز : 2,776
  • کل بازدید : 4,051,161
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 09:38:15
  • شناسه IP شما : 3.143.244.83

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اصفهان، پل خواجو، بلوار آیینه خانه
  • کدپستی : 8164676473
  • تلفن : 03136615360-65
  • فاکس : 03136615360
  • پست الکترونیکی : info[at]esrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :