|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به میزبانی آب منطقه ای اصفهان برگزار شد ؛

دومین نشست منطقه ای کارگروه اجرایی نظام نامه مدیریت جامع کیفیت منابع آب

دومین نشست منطقه ای کارگروه اجرایی نظام نامه مدیریت جامع کیفیت منابع آب به میزبانی شرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، مهندس "جواد میبدی" ، مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو در دومین نشست منطقه ای کارگروه اجرایی نظام نامه مدیریت جامع کیفیت منابع آب ، گفت : نظام نامه ی مدیریت جامع کیفیت منابع آب کشور با هدف مدیریت و ساماندهی مباحث کیفی و محیط زیستی منابع آب اجرا می شود و کلیه استانها نسبت به انجام برنامه های آن اهتمام داشته باشند. میبدی با بیان این که در نظام جامع مدیریت آب به بهبود کیفیت آب شرب در حوضه های آبریز توجه ویژه ای می شود ، افزود : مسائل مربوط به کیفیت منابع آب با تشکیل این کارگروه در کنار مسائل بحران آب مورد بررسی جدی قرار گرفته اند چرا که کیفیت منابع آب و مدیریت آن می تواند به بهبود شرایط کنونی منجر گردد . در همین راستا دکتر "مسعود میر محمد صادقی" مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع کیفیت منابع آب ، گفت: در حوضه آبریز زاینده رود سه استان اصفهان ، چهارمحال بختیاری و یزد با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر تحت تأثیر کمبود بارش ها و میزان آب ورودی به سد زاینده رود قرار گرفته اند . وی با تأکید بر این که حجم ورودی به سد زاینده رود امسال به یک سوم کاهش یافت ، خاطر نشان کرد : رها سازی آب از سد زاینده رود از دریچه های تحتانی صورت می پذیرد و برای حفظ کیفیت منابع آب تلاش های بسیار زیادی صورت می گیرد . میر محمد صادقی با بیان این که اصفهان آبرفت قابل توجهی وجود ندارد ، افزود : مصارف غیر شرب طبق نظر شورای هماهنگی به حداقل مصرف کاهش یافته است تا کیفیت منابع آب حفظ شود . مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان به مسیر 105 کیلومتری رسیدن آب به سامانه آبرسانی اصفهان اشاره نمود و توضیح داد : جلوگیری از آلودگی آب در این مسیر به سختی ولی با دقت همواره انجام می شود. در ادامه مهندس "مسعود سیدی پور" دبیر کار گروه استان اصفهان با اشاره به اقدمات انجام شده در این کارگروه در استان ، گفت : از سال 94 آلاینده های منابع آب سطحی و زیر زمینی در استان به صورت نظام مند بررسی شده اند و گزارشهای آن به سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله محیط زیست ارجاع شده است . سیدی پور با تأکید بر این که گزارشها در برخی موارد به جلوگیری از توسعه طرح ها منجر شده است ، افزود : در سطح استان اصفهان 12 تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در مدار بهره برداری قرار گرفته اند و به واسطه بازچرخانی در مصرف آب صرفه جویی شده است .

وی خاطر نشان کرد : مطالعات بر روی پساب فاضلاب در شمال ، جنوب و شرق در حال انجام است تا پس از جمع آوری در نقطه ای متمرکز و بهبود کیفیت برای مصرف با توجه به نظر کارشناسان تخصیص یابد .

دبیر کار گروه استان اصفهان با توجه به نتایج حاصل از مطالعات کارگروه استانی اظهار نمود : مهمترین منابع آلاینده آب در حوضه زاینده رود اراضی کشاورزی و دفع نامناسب فاضلاب در برخی روستاها است .

سیدی پور با اشاره به استقرار آزمایشگاه کنترل کیفی منابع آب سطحی و زیر زمینی آب در اصفهان ، گفت: این آزمایشگاه که یکی از مجهزترین آزمایشگاه ها در سطح کشور است پایش مداوم از مخازن آب سطحی ، آبراهه ها ، رودخانه ها و منابع آب زیر زمینی شامل چشمه ها ، چاه ها و قنات ها را در دستور کار دارد .

 وی تصریح نمود در این آزماشگاه هم چنین آنالیزهای شیمیایی ، میکروبی ، فلزات سنگین و فیزیکی انجام می شود .

سیدی پور خاطر نشان کرد: اعضای این کارگروه شامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ، آب و فاضلاب استان اصفهان، آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، اداره کل محیط زیست استان اصفهان ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است .

این گردهمایی امروز بیست و هفتم تیرماه ، با حضور مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان و معاونان شرکتهای آب منطقه ای، آبفا و آبفار استانهای اصفهان ، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و یزد در محل اداره دوم شرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.

کد خبر: 890
  تاریخ خبر : 27 تیر 1397
 پرستو ایران پور
 805
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 454
  • بازدید امروز : 1,080
  • بازدید دیروز : 2,697
  • کل بازدید : 4,037,714
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 08:07:01
  • شناسه IP شما : 3.21.104.109

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اصفهان، پل خواجو، بلوار آیینه خانه
  • کدپستی : 8164676473
  • تلفن : 03136615360-65
  • فاکس : 03136615360
  • پست الکترونیکی : info[at]esrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :