|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تاریخچه شرکت

مدیریت آب اصفهان از سال 1339 برعهده دو شرکت آبیاری به نامهای شرکت سهامی کوهرنگ اصفهان و شرکت سهامی آبیاری نائین بوده که به آنها بنگاه مستقل آبیاری نیز می گفته اند و زیر نظر وزارت کشاورزی وقت اداره می شده است. در دی ماه سال 1344 و به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای شرکتهای مذکور و همچنین برای کنترل و بهره برداری از رودخانه زاینده رود سازمان آب منطقه ای اصفهان تاسیس و به تدریج شرکتهای فوق در آن ادغام گردیدند.

این سازمان، مدیریت منابع آب در حوضه آبریز زاینده رود را به عهده داشته و استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری و همچنین شهرستان یزد تحت پوشش آن بوده اند. تا سال 1358 ، یزد یکی از فرمانداریهای استان اصفهان محسوب می شده ولی علی رغم اینکه در آن سال بصورت یک استان مستقل معرفی گردید ولی عملاً تا سال 1366 زیر مجموعه آب منطقه ای اصفهان بوده است . در ابتدای سال 1385 نیز شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری تاسیس شد  و حوزه عمل شرکت به استان اصفهان محدود گردید. این شـرکت دارای دفاتری در شهرستانهای اصفهان، کاشان، شهرضا، نجف آباد، فلاورجان، گلپایگان، خوانسار، اردستان، فریدن، مبارکه، شاهین شهر و میمه، تیران و کرون، فریدون شهر، آران و بیدگل، چادگان، زرین شهر، نطنز، دهاقان، خمینی شهر، نایین، خور و بیابانک، بویین و میاندشت، برخوار و سمیرم می باشد.

وزارت نیرو دارای چهار شرکت مادر تخصصی به نامهای شرکت مدیریت منابع آب ایران ، شرکت مهندسی آب و فاضـلاب کشور ، شرکت توانیر و شرکت ساتکاب می باشد. کلیه شرکتهای آب منطقه ای از جمله شرکت آب منطقه ای اصفهان زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب می باشند . ضمناً شرکتهای آب و فاضلاب شهری و آب و فاضلاب روستایی زیر مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت برق منطقه ای ، نیروگاههای برق و شرکتهای توزیع برق استان و شهرستان زیر مجموعه شرکت توانیر می باشند.

اکثر مردم تفاوت فعالیتهای دو شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای را نمی دانند و به طور مثال برای دریافت اشتراک آب شرب به آب منطقه ای مراجعه می نمایند . به طور کلی وظیفه شرکت آب و فاضلاب توزیع آب شرب به صورت لوله کشی به مشترکان و جمع آوری و دفع فاضلاب آن می باشد ولی شرکت آب منطقه ای وظیفه تامین آب و انتقال آن به وسیله سد و تونل ، تحویل آب شرب در تصفیه خانه به آب و فاضــلاب ، تـــوزیــع آب به صنایع بزرگ و کشاورزان و حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی را دارا می باشد.

شرکت بهره برداری میرآب زاینده رود و بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی گلپایگان  از شرکتهای زیر مجموعه آب منطقه اصفهان می باشند که وظیفه حفاظت از آبهای سطحی و رودخانه زاینده رود را بر عهده دارند.

 

- وظایف ، اهداف و ماموریتهای شرکت :

     به موجب اساسنامه شرکت ، مصوب هیئت محترم وزیران در سال 1385 ، موضوع فعالیت و وظایف شرکت به شرح زیر می باشد :

شناخت ، مطالعه ، توسعه ، حفاظت ، بهره برداری بهینه از منابع آب ، تولید انرژی برق آبی ، ایجاد ، توسعه ، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های آبی و برق آبی که در قالب عناوین عمده ذیل جمع بندی می گردد:

-        انجام مطالعات لازم برای شناخت ، توسعه و بهره برداری از منابع آب و انرژی برق آبی

-    اجرای طرح ها و پروژه های تامین و انتقال آب برای بخش های مختلف مصرف ، شبکه های آبیاری و زهکشی ، آبرسانی به شهرها و صنایع ، پایداری و ایمنی سدها، مهندسی رودخانه و سواحل ، کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی

-    بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و سازه های تامین آب ، انتقال آب ، تولید انرژی برق آبی ایجاد شده و یا واگذاری شده و بهره برداری و تحقیقات منابع آب

-    اجرای برنامه ها و مصوبات و اموری که وزارت نیرو در اجرای قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین و مقررات مربوط به آب به عنوان کارگزاری ارجاع می نمایند .

 

چشم انداز شرکت :

    تبدیل شدن به شرکتی متعالی و معتبر با در نظر گرفتن پوشش کامل نیازمندیهای آبی منطقه

 

بیانیه ماموریت شرکت :

    تلاش در جهت حفظ و توسعه حیات اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی در منطقه از طریق مدیریت منابع آبی بطور مطلوب و پایدار

 

استراتژی های شرکت :

1-    تامین آب مداوم و مناسب مورد نیاز مصرف کنندگان با شرط توسعه پایدار منابع آب

2-    مدیریت صحیح بر کلیه دارائی های مشهود و نامشهود

3-    بالابردن چالاکی سازمان

 

ارزش­های بنیادی:

1- توجه و لحاظ نمودن حقوق و نظرات ذینفعان شرکت.

2- دانش محوری و شایسته سالاری.

3- توجه به منافع مالی با رعایت اصل ارائه خدمات صادقانه.

4- سرلوحه قرار دادن قوانین و مقررات.

5- احترام و رعایت ارزش های ملی و مذهبی.

6- توجه به قداست و سقایت آب به عنوان یکی از برکات الهی.

7- ترویج فرهنگ مصرف بهینه.

8- توجه به اصل مالکیت و ملی بودن مقوله آب.

9- توجه به نقش شرکت به عنوان محور پاکیزگی و آبادانی.

 

 تاریخ ثبت : 11 آذر 1393
  آخرین به روزرسانی : 24 آذر 1399
 
 16275
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 454
  • بازدید امروز : 806
  • بازدید دیروز : 1,523
  • کل بازدید : 3,949,708
  • آخرین به روزرسانی : 28 اسفند 1402 10:51:01
  • شناسه IP شما : 3.235.42.157

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اصفهان، پل خواجو، بلوار آیینه خانه
  • کدپستی : 8164676473
  • تلفن : 03136615360-65
  • فاکس : 03136615360
  • پست الکترونیکی : info[at]esrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :