|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

هفتمین جلسه کارگروه منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده رود برگزار شد

هفتمین جلسه کارگروه تخصصی منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده رود با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه های آبریز فلات مرکزی ، قره قوم و مرز شرقی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان این جلسه با دو موضوع ارائه گزارش برنامه حفاظت کیفی حوضه آبریز زاینده رود و مسائل زیست محیطی آن و بررسی نحوه پیاده سازی الزامات اجرای مصوبات برای جاری نمودن آب در شهر اصفهان روز شنبه 23/3/94 ، با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه های آبریز فلات مرکزی ، قره قوم و مرز شرقی ، مسئولان و کارشناسان شرکت آب منطقه ای اصفهان ، چهار محال بختیاری و یزد ، مسئولان و مقامات استانی استانداری اصفهان و چهار محال بختیاری ، مسئولان و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان اصفهان و چهار محال بختیاری و نمایندگان کشاورزان و جمعی از صاحب نظران از هر دو استان ، تشکیل شد .

در ابتدای این جلسه مدیر کل اداره محیط زیست استان اصفهان با تأکید بر این که کمبود آب در حوضه زاینده رود با مسائل دیگری همراه است ، گفت : ما در حوضه زاینده رود با عوارض و مشکلاتی دست به گریبان هستیم که کاهش حجم آب زاینده رود یکی از آنهاست . آلودگی آب و افت کیفیت آب در مخزن سد زاینده رود روندی رو به افزایش است که شاخص کیفیت آب را تحت تأثیر قرار داده است و میانگین شاخص کیفیت آب ( WQI ) در پایین دست رودخانه به وضعیت بسیار بد می رسد که این اب عمدتاً  فاضلاب های تصفیه شده است . " حمید ظهرابی " با اشاره به شورای حفاظت کیفی آب زاینده رود که به ریاست استاندار اصفهان ، هر ماه در اصفهان تشکیل می شود گفت : ما در تلاش هستیم که کیفیت آب زاینده رود بهبود پیدا کند . وی تدوین برنامه جامع برای بهبود کیفیت آب زاینده رود ، تدوین برنامه زیست بومی برای تالاب بین المللی گاوخونی با حضور همه ذی نفعان و توجه به بازه های مختلف زاینده رود و نیازهای زیستی متفاوت را از برنامه های مهم اداره کل محیط زیست اصفهان برشمرد .

در ادامه با توجه به صحبتهای کارشناسان و مدیر کل اداره محیط زیست اصفهان ، رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آب سطحی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، گفت اگر برنامه  تأمین آب شرب نزدیک به 5 میلیون نفر را در نظر بگیریم باید برنامه های کوتاه مدتی ارائه بدهیم که بتوانیم جلوی آلودگی آب را بگیریم و آب پاک رابه دست مردم برسانیم . " غلامعلی باقری " افزود : جلوگیری از ورود پساب به رودخانه بحث بسیار مهمی است که باید به آن جدی نگاه شود . در همین راستا مشاور و نماینده استانداری چهار محال بختیاری در کار گروه گفت : هدف اصلی این کارگروه تأمین آب شرب سالم برای مصرف کنندگان است و برای بهبود کیفیت آب باید همه مشارکت فعال و مؤثر داشته باشیم . در ادامه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر بحث مهم منابع آلاینده زاینده رود و شناسایی آنها ، گفت : باید در عمل به این مسئله اهمیت بیشتری بدهیم و توجه داشته باشیم دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از آلایندگی رودخانه زاینده رود با مشکلاتی مواجه هستند از جمله بحث ویلاسازی درمسیر رودخانه باید به طور جدی پیگیری شود چرا که علاوه بر فاضلاب و تخلیه پساب به رودخانه بحث نوسانات آب رودخانه زاینده رود ، در ایام تعطیل و آخر هفته شوک های جدی به جریان آب وارد می کند که مشکلات بسیاری برای شرکت آب منطقه ای اصفهان و تأمین آب شرب مردم به وجود می آورد . " علی بصیرپور " با اشاره به تأمین اعتبار برای احداث شبکه های فاضلاب زاینده رود ، تصریح کرد : بحث بودجه برای احداث تصفیه خانه ها نیازی جدی است که باید به آن پرداخته شود . مدیر کل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه های آبریز فلات مرکزی قر قوم و مرز شرقی ، با تأکید به این که همه باید بپذیریم سهمی در آلودگی محیط زیست داریم ، اذعان داشت :  ما باید هر کدام به نوبه خود سهم خود را در آلودگی محیط زیست کم کنیم . خوشبختانه نگاه نسل نو به طبیعت و محیط زیست ، نگاه محبت آمیزی است و اکنون شاهد این هستیم که جوان تر ها همیشه برای اقدامات حفاظت از محیط زیست پیشرو هستند . " مهرزاد احسانی  " با اشاره به گزارش اداره کل محیط زیست استان اصفهان ، گفت : نگاه این گزارش جسورانه نبود و ما به دنبال پیشنهادات جدیدی هستیم . وی از اداره محیط زیست دو استان خواست تا در جلسه بعد کارگروه گزارش جامعی درباره وضعیت محیط زیست و عوامل آلاینده آب زاینده رود با توجه به مکان و سهم و وزن دهی به هر یک تهیه کنند تا در مورد آن در کارگروه بحث و گفتگو شود .

شایان ذکر است با توجه به موضوع دوم جلسه یعنی برقراری جریان دائمی آب در رودخانه زاینده رود ، مصوبات قبلی شورا از جمله رها سازی آب از سد زاینده رود برای جاری بودن آب در سطح شهر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که به الزامات آن از جمله متوقف شدن کشت برنج در پایین دست سد چم آسمان ، حجم مخزن زاینده رود کمتر از 400 میلیون متر مکعب در شهریور ماه نباشد و دیگر مصوبات و الزامات اشاره گردید و حاضرین به بحث و تبادل نظر درباره آن پرداختند .

کد خبر: 23
  تاریخ خبر : 24 خرداد 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 24 خرداد 1394
 پرستو ایران پور
 1913
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 15
  • بیشترین بازدید همزمان : 454
  • بازدید امروز : 487
  • بازدید دیروز : 3,420
  • کل بازدید : 4,057,562
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 09:38:15
  • شناسه IP شما : 3.149.26.176

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اصفهان، پل خواجو، بلوار آیینه خانه
  • کدپستی : 8164676473
  • تلفن : 03136615360-65
  • فاکس : 03136615360
  • پست الکترونیکی : info[at]esrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :